fredag 16. oktober 2015

JONSTØLEN!!

Vi kom opp på lørdagen og spillte kort.
Så kom noen av de som hadde sovet der natten før de var 10 stykker.
Pappa og Mats tok en tur til fjellet og jeg og mamma var med snøen og spillte Ludo etterpå

Etter vi spiste gikk vi ned og bada i elva

På søndag kom Magnus Eliassen fra sirkus Eliassen opp og han har GÅTT ifra Lindesnes og skal til Nordkapp!

torsdag 2. juli 2015

ENDELIG!!!

Nå er det kjempe lenge siden jeg har blogget!
Jeg er nå 11år og nå skal jeg blogge igjen.
 Nå skriver jeg skriver bloggen selv!

Vi skal til:
Jonstølen
Paris
London
Dyreparken i Kristiansand
Speider leir meet me

Jeg tar bilder så du kan se hvor kjekt det er kanskje du vil begynne i speideren eller gå på turist hytte tur til Jonstølen etterpå

Håper du liker det du ser!

Hade sees snart!

HAAAAAAAAAAAADEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!

lørdag 2. juli 2011

Siste dagen - 30. juni 2011

I dag reiste vi hjem igjen. Det var litt deilig å komme hjem til huset vårt igjen, men jeg savner hurtigruta.
Vi reiste med fly fra Kirkenes. Jeg så til og med Mari på flyplassen. Men det var jo en veldig liten flyplass da. Da måtte vi stå i laaaaaang kø lenge og når vi kom fram ble all sinte fordi vi fikk jo ikke de setene vi hadde valgt og betalt for. Men det gikk greit og vi kom oss til Oslo etter over 2 timer i flyet. Jeg tegnet fine prinsesser på flyet og spillte DSi.

I Oslo siste vi og fløy videre hjem etterpå.
Meg på flyet

utenfor flyet
Før vi dro fra båten har alle sammen skrevet hilsen til meg:

Kan tro Luke var glad for å få komme inn igjen. Nå skal han få «blaude mad» og jeg skal pusse tenner og krype opp i senga mi, og i morgen tidlig skal jeg dusje her i huset vårt.
Håper du likte å lese om turen min her på bloggen min. Jeg skal skrive mer om andre små eventyr senere.

Dag 6 - 29. juni 2011

I dag har vi vært på Nordkapp. Vi måtte spise lunsj litt tidlig i dag fordi vi skulle kjøre med buss med en gang vi kom til Honningsvåg. Jeg lurer på om de har mye honning der forresten.
Jeg traff ei jente som heter Mari som bodde i Oslo.

Turen til Nordkapp var litt lang og det var litt vanskelig å forstå det hun guidedama sa for hun snakket både norsk og tysk, masse masse og FORT.
På bussen

Vi så en strand som lå der, men det var visst veldig kaldt i vannet der, til og med på sommeren.
Vi stoppet i en liten sameleir på veien. Der så vi en same mann som het Nils og hadde reisdyr. Mats vill ta masse bilder sammen med han og var syns det var vedlig kult me disse som hadde krone på hodet.
Meg, Mats, reinsdyret og samemannen Nils

Mats var framme igjen

Samen Nils

Det var også to gutter som satt der med samedrakter på.
Samegutter

Vi så masse reinsdyr fra bussen, men det var veldig lite trær. Faktisk ikke ett eneste ett!
Lite trær

Oppe på Nordkapp platået så vi stilig film og et museum med Thai ting. Det var litt rart.
Det blåste kjempe masse ute så jeg fikk ikke komt meg bort og tatt bilde med globusen, men resten var der ute.
Thai museet

I dag badet jeg mitt siste bad. Da badet jeg med Mari og Sigrid. Det var kjempegøy, men litt trist siden det var siste gangen.
Boblebad

Herlig
 Nå er det snart på tide å reise hjem igjen, hadet bra.

Dag 5 - 28. juni 2011

I dag var vi i Tromsø, men det var ikke før på ettermiddagen egentlig. Først var vi en liten tur på Finnsnes. Der var jeg bare igjen ombord i båten med Atle, som måtte jobbe litt, mens de andre gikk litt på kaien og kjøpte litt mer brus i en kiosk. Etter lunsjen så badet jeg og mamma i bobblebadet. Det var veldig herlig og ligge å se utover i varmt vann.
Vi tullet og tøyset litt i vannet og koste oss. Jeg svømte på mamma og hun svømte på meg, au! Neida det var jo bare tull.

I Tromsø var vi egentlig ganske lenge, det første vi gjorde var å ta bilde med en diger isbjørn.
Og det er bare tull at det ikke er isbjørner i gatene i nordnorge, vi så nemlig to stykk, ekte isbjørner i Trømsø i dag! (utsopa ja, men det er isbjørner)

Vi traff Sigrid på gata i Tromsø også. Vi gikk litt på et kjøpesenter og jeg kjøpte meg penal og blyant, visk og spisser som jeg skal ha på skolen. Mats fikk også, bare ikke penal. Han fikk en stor duplo lastebil eller «åppå tage bil» som han sier for den kan ha biler på taket.

I Tromsø traff vi også Trine og kjæresten hennes, Robert. Det var veldig kjekt for vi hadde ikke sett henne på lenge. Hun har gått på skole med mamma i Haugesund og jeg tror mamma savner henne litt. Før så var jeg henes lille syngende engel, men nå er jeg hennes lille skrivende engel.

Dag 4 - 27. juni 2011

I dag var vi i Bodø, der kjøpte jeg en stor eske med Pet Shop for ferie pengene mine.

Jeg, Mamma og Mats tok bilde med ett rart skilt der det sto Bodø på norsk og samisk.
Atle fikk seg en hårklipp også her.

I dag har jeg fått meg ei ny venninne, hun heter Sigrid og skulle helt til Kirkenes og tilbake igjen.
Hun skal begynne i 3. klasse så vi lekte ganske kjekt sammen. Vi tullet ikke så mye men bare gikk litt mer for oss selv rundt på båten enn det vi egentlig hadde lov til.
I dag måtte mamma jobbe ganske masse.
I dag skal jeg få være oppe å se på midnattsola, altså heeeelt til etter klokka 12 om kvelden.

Dag 3 - 26. juni 2011

I dag har vi vært i Trondheim.

MS Nordnorge lå også til kai her

Der har jeg gått med mormor og morfar, for resten av familien min var litt seinere av båten og de måtte handle litt mat til Mats ( og det var jo søndag og ikke mange åpne butikker)
Vi var inne i Nidarosdomen, der var det mørkt. Men det var en veldig fin kirke.
Nidarosdomen

Mormor på vei inn

De hadde mange fine broer i Trondheim, til og med ei blomsterbru. Jeg fikk meg is av superonkel.
Naaaam

Jeg rir på en rådyrstatue

Jeg traff noen jenter som skulle være med et stykke, Kristine og Anna fra Sandnessjøen.
Det var veldig kjekt å ha noen å leke med, men vi tullet og tøyset litt. For eksempel så kjørte vi i heisen uten lov og trykket litt for mye på knappene. Flaks at ikke de som jobbet der kom og kjeftet på oss, sånn som de hadde gjort med noen andre.

Mamma, Atle og Mats fant til og med en Geocash på Trondheim torg.

Det var veldig fin natur ute her også
En liten gård

Norges fineste fyrtårn, men det ligner på mumihuset.