lørdag 2. juli 2011

Dag 6 - 29. juni 2011

I dag har vi vært på Nordkapp. Vi måtte spise lunsj litt tidlig i dag fordi vi skulle kjøre med buss med en gang vi kom til Honningsvåg. Jeg lurer på om de har mye honning der forresten.
Jeg traff ei jente som heter Mari som bodde i Oslo.

Turen til Nordkapp var litt lang og det var litt vanskelig å forstå det hun guidedama sa for hun snakket både norsk og tysk, masse masse og FORT.
På bussen

Vi så en strand som lå der, men det var visst veldig kaldt i vannet der, til og med på sommeren.
Vi stoppet i en liten sameleir på veien. Der så vi en same mann som het Nils og hadde reisdyr. Mats vill ta masse bilder sammen med han og var syns det var vedlig kult me disse som hadde krone på hodet.
Meg, Mats, reinsdyret og samemannen Nils

Mats var framme igjen

Samen Nils


Det var også to gutter som satt der med samedrakter på.
Samegutter

Vi så masse reinsdyr fra bussen, men det var veldig lite trær. Faktisk ikke ett eneste ett!
Lite trær

Oppe på Nordkapp platået så vi stilig film og et museum med Thai ting. Det var litt rart.
Det blåste kjempe masse ute så jeg fikk ikke komt meg bort og tatt bilde med globusen, men resten var der ute.
Thai museet

I dag badet jeg mitt siste bad. Da badet jeg med Mari og Sigrid. Det var kjempegøy, men litt trist siden det var siste gangen.
Boblebad

Herlig
 Nå er det snart på tide å reise hjem igjen, hadet bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar